OCH NU

det största som hänt sedan Vilmer kom till världen!

Vi har fått en större lägenhet!!!!!!!!! JAaaaaaaaaaaaaaaaa....det är sant!!!!

Vid månadsskiftet september/oktober ska vi byta vår lilla skokartong till en 3½ på 89½ kvm med uteplats. Jaaa, det är saaaant!!!!!
Fattar ni hur stort detta är? Hur ÖVERLYCKLIG jag är över att kunna ge Vilmer ett eget rum??? Att kunna bjuda hem folk med glädje?? Att slippa skämmas över hur litet vi har har det och att folk knappt får plats eller kan röra sig när dom hälsar på??
Att äntligen slippa springa i trappor varje dag för att släppa in och ut katterna??
Att kunna bjuda hem folk på grillkvällar om somrarna? Tjohoooooo!!!
Hur mycket jag har våndats över vår bostadssituation? Hur mycket jag hatat att behöva sitta i denna lilla vidriga kartong och känna väggarna krypa mot mig??

ÄNTLIGEN!!

Jag längtar så mycket tills vi får den och äntligen kan få ett hem för en familj. Ja, det är lite så det känns kom jag på häromdan.
Den här lägenheten symboliserar "första lyan" för mig.
När jag och Robban flyttade ihop flyttade jag från föräldrahemmet och hit.
Första lyan kan man bara inte få ordning på, för man vet att man ska till något större och bättre sen. Man vill inte köpa massa dyra möbler och saker till den lägenheten, för hur tråkigt är det inte om dom sakerna inte passar in när man väl hittar ett hem där man vill stanna. Där man vill bo in sig. 

Jag vet är inte bra på att formulera mig men ni fattar kanske hur jag menar?!



Har redan i huvudet börjat planera hur vi ska ha det i vårt nya hem. Hur Vilmers rum ska se ut.
Måste leta efter någon fin tapet till hans rum. En tapet som inte är för skrikig, puttinuttig, gärna lite diskret så man inte tröttnar efter nåt år.
Vi måste också köpa oss en ny soffa. Dom vi har är under all kritik och kommer troligtvis inte passa bra in i den nya lägeneheten.
Mycket är det att tänka på iaf!  =)=)=)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Stort grattis!!!! Härligt att ni äntligen får ett ställ att bygga ett hem på =)!

2010-08-06 @ 12:38:19
URL: http://nennie.webblogg.se/
Postat av: real old tom

HURRRRRAAAAA! Nu jäklar skall vi grilla!

2010-08-06 @ 12:48:15
Postat av: Jennie

GRATTIS till er nya bostad! Förstår dig, glädjen du känner! En bostad som man trivs i är A och O!!! Va härligt att få börja planera inredningen nu:)

Tapeten som du såg i min blogg heter DINO och kommer från Sandbergs. Den som min syrra hade i Hilmas rum, om du minns? Har för mig att det var du som gillade den,eller? Lova har vitt rum med svart fondvägg/snedvägg. Röd fluffig matta, röda gardiner och röda plastbackar. Möblerna är vita från IKEA. Sittsäck från Barbapappa och kuddar från Gunilla Axéns serie "moln". Mycket BRIO leksaker har hon, hihi! Blir aldrig färdig att lägga ut bilder på hennes rum, men det kommer...



Finns ju massor med inspiration på nätet också...



Får vi följa ditt projekt i bloggen??



Ha det gott:)



Kramar!!

2010-08-06 @ 13:30:31
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Grattis, men vad roligt!!!Förstår att det känns stort. Lägenheten låter fantastiskt bra, vi har balkong men jag skulle hellre ha uteplats helt klart!!



Det där med möbler känner jag igen, jag vill inte köpa något mer till den här lägenheten för jag vill ha ett hus. Troligen kommer vi ändå bo här ett bra tag till men men det får se ut som det gör.



Ha det gott!

Kram

2010-08-07 @ 14:33:31
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0