Nedräkning

1 vecka och 3 dagar kvar tills verkligheten startar för mig.
Det är många känslor som yr runt i mig dygnet runt.
Ångest. Ångest över att vara ifrån Vilmer 9 timmar om dygnet. Att veta att jag inte kan krama, pussa honom när jag vill. Att jag bara får vara med honom 4-5 timmar om dagen istället för 13.
Ledsamhet. Över att denna underbara tid är över. Den gick för fort. Alldeles för fort. 1½ år har bara flugit förbi.
Nervositet. Över hur jag ska klara av dagarna på jobbet utan stirra på klockan och hoppas att ytterliggare en timme har gått så jag får gå hem till mina älsklingar.
Stress. Det är nu det verkliga pusslet börjar. Eller egentligen först när lilleman börjar på dagis men iaf. Det är nu man(jag) ska hinna med både jobb, familj, kanske träna nån gång i veckan och träffa vänner också. Nu när jag kommer ha så få timmar att vara med Vilmer, hur ska jag då kunna välja borta flera av dom timmarna för att gå och träna eller umgås med andra?
Men jag antar att man kommer in i det också. Men just nu känns det absurt hur man ska lösa allt. Varför har inte dygnet fler timmar?

Men samtidigt tycker en annan del av mig att det ska bli lite skönt.
För er som känner mig vet att jag inte har mitt drömjobb. Det funkar väl men jag är dödligt trött på det för att vara ärlig. Önskar att jag hade ett jobb jag längtade tillbaka till. Då hade det nog inte den där klumpen känts lika tung i magen som den gör nu.
Men iaf, jag tycker det ska bli skönt att komma tillbaka och träffa mina härliga arbetskamrater. Att umgås med vuxna på dagarna igen. Hur mysigt det än är att vara hemma med Vilmer så visst saknar man vuxensällskapet man har dagligen annars.
Sedan sådana småsaker att få gå på toaletten själv, få äta frukost och lunch i fred, att slippa plocka bland leksaker och disk hemma hela dagarna. Det är allt lite skönt!
Sedan kan man alltid hoppas på att min hjärna kommer iordning igen för nu är det bara en enda grå kall gröt där uppe. Noll koll kan man också säga.
Det märks att den säckar ihop om man inte får stimulera den. Haha!


Men...jag har drygt 1½ vecka kvar med min godbit innan verkligheten sätter igång. Och vi tänker utnyttja den tiden till fullo. Umgås, mysa, leka, busa och bara vara. Så som det ska vara under föräldraledigheten =)



Annars har det varit en rätt lugn vecka.
Många har hört av sig på våra annonser men ännu är inget borta. Men det verkar vara lite på gång. Vi får se.
Förra lördagen hängde vi på mamma och Kai ut i deras nya båt. En övernattning på Styrsö blev det med mycket mys och bad och solande på söndagen. Tills ösregnet fann även oss och vi fick gå tillbaka till båten som dränkta katter allihopa, utom Vilmer som satt i sin vagn under regnskyddet. Och jag, som hade bikini :)
Kändes som när man var liten och var ute och badade i sommarregnet. Vilket vi alltid gjorde när det öste ner. Mysigt!

På söndagen kom även Camilla, Niklas med barn, Maria, Calle och Julia ut med båt. Dom hann sola och bara några timmar iaf innan regnet kom.

I måndags var jag och Vilmer hemma. Vädret var inte mycket att hänga i gran så vi bara mös :)
Robban var duktig och tränade efter jobbet för första gången på länge.

I tisdags cyklade vi till Marias jobb och hälsade på. Hon jobbar ju på förskola så bättre ställe finns väl inte att hälsa på? :) Det var lajbans tyckte Vilmer som hittade många grävskopor att köra runt med. Stora maskiner är det bääästa som finns.
När dom andra barnen skulle in och äta lunch cyklade vi hemåt men tog en kvick avstickare vid den stooora lekplatsen vid mamma och Kai. Straffet för det kom på hemvägen då lilleman höll på att slocka ett flertal gånger i cykelstolen.
Även i tisdags var Robban duktig och spelade en B-lagsmatch med sitt gamla lag och kom hem sleten på kvällen. :)

I onsdags var jag och Vilmer tillbaka på Nya Zeeland, som den stooora lekplatsen så fint kallas. Där härjade han runt ett tag innan vi tog oss hem till Kai för att hälsa på pensionären.
Det måste ju blivit lite ensamt och konstigt för honom nu när alla börjat jobba igen och han bara är hemma.
Han fick iaf att göra när vi kom för Vilmer drog runt som en liten orkan så fort han kom ur vagnen.
När Vilmer fått i sig lunch kom mamma hem och vi plockade fram lite fika till dom vuxna. Så när Vilmer slocknat i vagnen satt vi ner med en kaffe och macka i skuggan.

Igår var jag och Vilmer på biblioteket och lånade med oss massa roliga böcker till lilleman. Max, Bu & Bä, Lilla Tulla och många till. Undrar varför vi inte har gått dit tidigare. Det får bli oftare.
Vilmer som älskar böcker verkar vara glad över den nya kvällslektyren som finns här hemma nu.
Efteråt när vi ätit lunch fick jag somnat honom i vagnen och jag hade ett par timmar för mig själv på torget. Var ju tvungen att kolla in dom nya butikerna som slagit upp portarna. Bl a G-Star och Panduro.
Sedan slöt även mamma upp efter hon slutat jobbet vid 13. Vi kikade i lite affärer och tog en fika. Först vid 15tiden fick jag väcka lilleman då han inte behagade att vakna på egen hand.
Vi kom iaf därifrån med en Barpapapa T-shirt, en Pippi Långstrump T-shirt, två tunna randiga mysbyxor och ett par turkosa överdragsbyxor till Vilmer samt ett par grå jeansleggings med skinnimitation på framsidan till mamsen :)
På hemvägen handlade vi lite i affären. Så här bra kan man få användning för en kundkorg för er som inte visste det



Och så här stilig är lilleman i sin nya Pippitröja som han bara älskar.



Idag var jag och Vilmer med Calle och Julia på Sjöfartsmuseet.  Till vårt förtret hade dom stängt översta våningen där lekskeppet är, för renovering. Men barnen tyckte det var kul att kolla på båtar och alla fiskarna iaf.
När vi kunde det stället gick vi till lekplatsen vid Café Zenit så barnen fick springa av sig lite innan hemfärd.
Väl hemma gav jag Vilmer lunch, somnade honom och städade upp här. Sedan lagom till när Robban kom hem la jag mig på sängen och somnade på stört. Fick sovit i iaf 1 timme. Skönt, men det hjälpte inte min huvudvärk som envist sitter i. 3e dagen nu :/
Sedan var det bara att packa ihop och oss och dra hem till farmor Lena. Det var roligt tyckte Vilmer som levde rövare från att vi kom till vi åkte hem vid 19tiden.


Puh! Sådärja...nu har jag avverkat hela veckan och ska krypa ner i sängen.
Bilder från förre helgen får ni imorgon. Dom ligger fortfarande på kameran. Tyvärr har jag inte fotat någonting under veckan. Trisst! Ska komma ihåg att stoppa ner kameran i väskan imorgon.
Då ska vi åka hem till Niklas som är själv med barnen hela helgen. Camilla jobbar fred, lör & sön så då behövs ju lite sällskap. Och kanske en hemmabkad kladdkaka som piggar upp vem som helst.
Sedan måste ju ju få höra hur stora damen har haft det under sin första vecka i 0an :) Och så se hennes första glugg.
Äntligen har den förbaskade tanden trillat ut! Nu är hon bra stolt! =)

Hjäääälp vad det regnar!  Skönt att slippa vara ute i detta.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: real old tom

men gud vilken söt bild på Limmi när han åker i korgen, ha ha en perfekt bild att förstora.

2010-08-21 @ 13:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0