Vilmer kalas

Vilmers kalas gick över all förväntan.
Tidigt på förmiddagen åkte vi hem till mamma och Kai för att ha god tid på oss att förbereda.
Somnade Vilmer ute på altan nästan direkt vi kom dit så hade vi fria händer.
Han sov länge så vi fick gjort en massa.
Men det blev tyvärr inte så mycket av min solning i solstolen som jag trodde jag skulle hinna med :)
Det enda som inte gick vägen var Vilmers eftmiddagsvila. Han vägrade först att somna och fick knappt sovit en timme innan gästerna dök upp.
När jag tog in honom hade så gott som alla kommit och riktade såklart sin uppmärksamhet mot honom. Det blev för mycket för en nyvaken och lite blyg Vilmer. Det riktigt tårades i ögonen på honom och vi gick undan en kort stund för att vakna till liv och byta till finkläder.
Det tog ytterligare en stund för honom att komma ur blygheten men sen var han på topp som vanligt.
Maten va populär och räckte mer än väl. Iaf pastasalladen som fanns kvar i överflöd. Kycklingen därimot tog så gott som slut och lovordades av många. Som den brukar göra! :)
Marängtårtan blev jättelyckad och alla älskade den! Kul! Alltid roligt att bjuda på något nytt och som också uppskattas!
Men det blev ändå en liten tårta över som vi gjorde extra. Den tog Robban till jobbet dagen efter och bjöd våra arbetskamrater på. Det var populärt kan jag säga.

Vilmer hade fullt upp med paketöppningen. Fast varje grej är ju intressant i 5 sek sen är det bara över till nästa sak. :)
Men han fick hemskt mycket fina saker och vi är jättetacksamma!
Kom på i efterhand att jag glömde visa upp alla fina kläder på kort. Dom ligger ju bara på hög på dom här bilderna. Ska lösa det imorgon då det mesta hänger på tork efter ha blivit tvättat idag.

Vid 20:30 tiden gick dom sista gästerna och vi kunde pusta ut och börja städa. Vilmer var väldigt trött men hade nog lite svårt att komma till ro. Inte så konstigt så mycket kul som hänt under dagen och så många roliga människor som lekte och grejade med honom.
Jag försökte somna honom runt 21 men han vägrade både välling och sömn, sådet var bara att gå upp igen. Robban var kvar länge innan han begav sig hem till katterna.
Jag skulle ju som sagt sova över med Vilmer eftersom vi inte ville släpa ut honom så sent efter läggdags + att det var gött att få städat klart efter kalaset dagen därpå när mamma och Kai var på jobbet.
Först vid 23:30 fick jag somnat honom och då slockade även jag själv. Var helt slut efter den dagen!
Egentligen är det inte så konstigt när man har hållt på med fixande och trixande sedan dagen innan, lagat mat, tårtor, ta hand om gäster, prata med alla, ta hand om disk etc etc. MEN vi fick jättemycket hjälp av alla möjliga. Tack så mycket! Det är guld värt att få hjälp när man har ett stort kalas som detta.

Dagen efter tog jag och Vilmer det lugnt. Maria och Julia kom förbi en sväng på förmiddagen och fikade upp det sista av tårtan.
När Vilmer sov middag tog jag hand om all disk och städade undan bord mm. Sedan tog jag mig en välförtjänt paus i solstolen på altanen. Som tur är hade dom lä i trädgården så man kunde sitta i t-shirt och uppkavlade byxor och sola. Underbart!

På eftermiddagen när Robban kom från jobbet var vikvar en kort stund till sen tog vi oss hemåt med alla överfulla påsar.
Jag och Vilmer fick gå hem för vi fick inte plats i bilen ;)

Här kommer lite kort från kalasandet!


Det blyga födelsedagsbarnet i hög person
 

Lite gäster


Vilmer med sin polare Elliot


Systeryster agerar fotograf 


Cicci hugger in på maten


Farmor skojar med Vilmer när han äter


Tårtan


Ljusutblåsning


Mmm...grädde är gott!


Presentöppning är kul, fastän man är fasthållen för man vill sticka iväg


Snackspaus i paketöppningen


Alla vill vara med och öppna paket


Linnéa glad över sina ballonger


Ett trött med glatt gäng säger hejdå till dom sista gästerna


Presenterna


Vilmers fina handmålade stol han fick av mormor, morfar och gammelmorfar


Mer presenter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0