Speedad

Har en helspeedad son som drar runt på golvet. Nu börjar sviterna av medicinerna komma. :/ Får se när vi får somnat Vilmer idag. Suck!

Igår var det helvetiskt jobbigt att ge honom den. Han skrek, sparkade, fäktade med armarna, grät och man kände sig som en skurk när man höll fast armar, ben och höll huvudet som i ett skruvstäd för att få honom att andas i masken. Fy fasen!
Men tack och lov har det gått bättre idag. Han skriker inte men fäktar och vrider sig lika mycket som innan. Men iaf...lite bättre.


Idag har jag gått en rejäl lång och rask promenad. Känner mig änna lite mör i benen. Gott!
Sedan var vi på fika hos Camilla, Niklas och barnen.

Annars har det inte hänt så mycket mer spännande.

Imorgon kommer jag och Vilmer vara själva så jag tror att vi kommer dra till Allum för att hitta en mössa som jag varit på jakt efter länge. Och den finns bara kvar i Vilmers storlek på Allum av alla butiker i stan.
Visst är det underbara färger på den?!



Har bjudit in Maria och Julia på middag imorgon eftersom dom också är själva på kvällen. Och vad är bättre än att äta och umgås ihop?! Det blir lasange och fruktsallad med glass. Mums! :)

Ska även baka en ny sådan här:



För på söndag är det äntligen dags för det stora gemensamma 1 års kalaset. Alla vi som hängt ihop från familjeliv ska fira våra små 1åringar ihop, då det blir för många kalas annars.
14 barn med familj och även några storasyskon, det blir en hel del människor.
Vi har hyrt en öppen förskola vilket är perfekt. Där finns ju allt som kan tänkas behövas. Stolar, bord, leksaker, plats mm.
Några har fått äran att göra mat, någon tar med dryck, någon sallad och bröd, någon mat och annat gott till barnen, jag och en till bakar tårtor, någon bakar kakor, någon kaffe och tillbehör, någon partytillbehör och fotograferar.
Sedan ska ju självklart alla barn få varsin present så alla tar med ett paket värt 100:- som sedan delas ut.
Jag tror vi kommer få en urtrevlig dag!

Kommentarer
Postat av: annas Perssonliga

Vilken bra ide´, perfekt att ha kalas tillsammans så alla kan träffas. Hoppas ni får en rolig dag!!



Håller tummarna för att det snart går ännu bättre med medicinen!



Kram

2010-04-23 @ 21:39:09
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vilken underbart fin mössa! Riktigt vårig! Pop har mycket fina saker..



Usch, va trist att läsa om kalaset och veta att vi inte kan komma med i morgon, jag som hade sett så mycket fram emot detta :( Hoppas ni får en kul dag med många glada skratt från små söta 1 åringar. Kram

2010-04-24 @ 20:53:15
URL: http://lovaochmamma.blogg.se/
Postat av: Caroline

mmmm vad god tårtan er ut!

Hoppas ni hade trevligt idag!

tack för dina kommentarer i min blogg..:-)

Jätte-fin mössa...

KRAM!!

2010-04-25 @ 19:31:53
URL: http://familjensweetie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0