Så var påsken över

Ja, den är borta som i en ögonblinkning. Påsken är en kort, men trevlig högtid. Lite sådär lagom. Och det är efter den som våren inte känns lika långt bort som innan.
Idag kan man ju iofs inte direkt prata om vårväder. Eller jo, möjligtvis en stund på förmiddagen iaf.

Påskafton firade vi hemma hos mamma och Kai med god mat och lagom mycket folk.
Vilmer har fått massa fina presenter i sina påskägg. Bl a två plastbåtar att ha i badet, en bok med ljud, en I Drömmarnas Trädgårdfilm. Han är mycket nöjd med denna påsken :)

Om vi ska gå tillbaka ett par dagar kan jag berätta om Ullared.
Tro det eller ej var vi faktiskt framme 20 över 8 på morgonen och det var alldeles lagom med folk. Och faktiskt så var det lagom med folk under hela dagen. Skönt!
Det var bara på slutet jag inte riktigt orkade med mer utan det kändes som jag var på en båt. Det gungade under fötterna på mig och jag kände mig yr. Och så sprang jag mest runt och velade runt samma hyllor på heminredningen om och om igen samt att jag tappade bort min vagn en gång.
Då var det bara att bege sig på kassorna.
Slutnotan håller vi tyst om här, men ag kan iaf säga att jag lyckades få tag på allt som stod på listan förutom en väggkalender och grytlappar som jag glömde att leta efter.
Vilmer fick massa nya fina kläder. Det enda trista var att jag inte hittade några snygga byxor eller shorts. Eller jo, han fick ett par svarta mysbyxor samt ett par tunna byxor som man kan vika upp och fästa med en knapp när det är varmt ute. Ser dock ut som om han kommer drunkna i dom. Köpte ju bara strl 86 då han knappt har något plagg i den storleken och att han snart börjar växa ur vissa 80-plagg.

Hade tänkt att lägga upp ett kort på alla kläder jag köpte till honom men dom ligger för närvarande i tvätten så det får bli när dom är tvättade.
Hade även planer på att köpa ett par skor till honom på Sko Boo som ligger bredvid Ge-Kås men jag hade glömt att mäta hans fötter så jag vågade inte chansa med storleken med tanke på hur dyra bra lära-gå-skor är. Speciellt Kavat.

Men nu ska jag in på Tradera och leta skor. Är ju rätt dumt att köpa nytt när det ändå är så kort tid dom har skor i början. Och dessutom hinner dom knappt bli slitna innan dom är för små.

Idag var vi hemma hos Camilla och Niklas och fikade samt delade ut påskägg till barnen då alla inte sågs igår på påskafton.
Var även så lyxigt att jag och Robban blev bjudna på middag hos Maria och Calle efteråt.
Årets första grillning! Det är inte fel. Hemmagrillade hamburgare och ett glas rödvin! Mmmmm! :)
Fick med oss ett par skor som vart Linnéas och som Julia ärvt i strl 20. Dock tjejskor, dock sandaler och dock lite för stora med vi tänkte öva Vilmer här hemma på att gå i skor tills vi fått köpt ett par till honom.
Det är inte lätt att gå i skor när man bara vill gå på tå kan jag säga.

Morgondagen vet jag inte vad den erbjuder. Om vädret är ok blir det byte till sommarskor på bilen. Annars händer det inte mycket spännande!  Vi får väl se!

Hoppas ni har en trevlig påsk och att ni inte har förätit er på ägg, sill och godis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0