Lite sommarkänsla

Vilken värme det har varit idag.
Gick hemifrån på förmiddagen för min dagliga promenad medan Vilmer sov i vagnen. Efter et kort tag blev det för varmt med jacka. Av med den. Efter ytterligare 30 min promenerade i slingan så åkte luvtröjan också av. Och sedan veks även byxorna upp. Och ändå sken inte solen.
Tänk vilken värme det hade varit om solen vart framme. Men det var ändå härligt!

Gick hem, serverade mig och Vilmer lunch, bytte snabbt om till mina nya knickers som legat och väntat på mig, och satte även på mig ett par tunnare skor och satte Vilmer på nytt i vagnen. Fick inga protester trots vi nyss kommit innanför dörren.

Vi gav oss iväg till jobbet. Ja, idag igen! Niklas på min avdelning som är pappaledig på måndagar med sina 1½ åriga tvillingpojkar, skulle komma och säga hej på 14-fikat. Var så längesedan jag såg dom så jag tänkte det kunde va kul att vi också kom dit och sa hej. :)
Tråkigt nog kom dom aldrig. Barnen hade blivit sjuka.
Fick iaf lämnat påsen med gravidtidningar och böcker till Cicci som jag har glömt av ett otal gånger.
Visst är det ändå nåt häftigt att få vara gravid för första gången?! Allt är så nytt, så spännande, så pirrigt. Och man är bara som en svamp (iaf jag). Suger i sig all information. Läser böcker, köper tidningar, lusläser repotage, och som i mitt fall; var beroende av Familjeliv.
Är nästan lite avundsjuk på Cicci nu som får vara med om allt det här häftiga nu =) TROTS att jag mådde som en potta skit dom sista månaderna ;)
Förstår ju att det inte blir samma sak när man väntar sitt andra barn. Man har ju redan gjort allt en gång innan. Man har ju redan koll på allt som väntar + att man har en liten galning att ta hand om.
Lite annorlunda från när man är gravid första gången. Då är man bara två om det, och kan vila när man vill och göra vad man känner för.
När man väntar sitt andra barn är det full rulle hela tiden och man har knappast tid eller ro att sitta ner och vila. Misstänker att andra graviditeten är över i en ögonblinkning ;) Plötsligt ligger man där och föder och undrar vart i hela friden dom 9 månaderna tog vägen. Haha!

Nej, ni behöver inte fundera på om jag är gravid för det är jag verkligen inte. Det där får allt vänta ett par år. Är låångt från redo att vara tvåbarnsmamma. Haha!

Oj vad jag spårade iväg i tankarna.
Ska återgå till dagen.
Efter fikat så satt jag och pratade med min chef en stund. Vi bestämde att jag ska komma tillbaka till jobbet den 1 september. Hjälp!! Läskigt att ha det bestämt så fastän jag och Robban har pratat så mycket om det.
Tiden går så förfärligt fort tycker jag.
När jag går tillbaka till jobbet kommer Robban vara hemma med gubben. Han tycker självklart det ska bli jättekul men är lite orolig vad dom ska göra hela dagarna men det löser sig alltid :)

Har lite svårt att förstå hur folk kan vilja längta tillbaka till sina jobb som vissa gör. Javisst, jag har inte mitt drömjobb men det hade nog inte spelat någon roll ändå. Jag älskar att få vara hemma med Vilmer. Den här tiden när han är hemma är så kort och går så fort och jobba ska man ändå hela livet tills man är 65. Man har gott om tid på sig att jobba.
Önskade att jag och Robban hade bättre ställt så man kunde få vara hemma lite längre än vad vi har planerat.
Hade tyckt att det hade vart ultimat att Vilmer hade fått börja på dagis när han är två.
Nu ska vi söka plats f.o.m. september i år och får därmed troligtvis (förhoppningsvis) inte någon plats snart inpå. Vi hade gärna velat att han skulle få en plats under senhösten/vintern någon gång.
Som tur är har vi snålat med dagarna så skulle dagisplats dröja ett tag tror vi nog allt att vi klarar det.

Nu är det dags för sängen för jag och Vilmer ska vara hemifrån tidigt imorgon. Det är 1 årskontroll på bvc som gäller vid 9:30. Då ska han även få vaccinationsspruta. Alltså för difteri, stelkramp, kikhosta, Hib och polio.
Efteråt ska vi träffa Lisa och Axel på öppna förskolan vid 12. Hoppas han inte får några sviter av vaccinet så fort inpå bara. Då får vi åka hem tidigare.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja en andra graviditet är nog inte den samme. Min syster väntar sin andra nu och hon har haft det riktigt tufft.

Dels så har hon varit ruskigt illamående så hon var halvtidsjukskriven en månad, sen så jobbar hennes man dels 100% ett 7-5 jobb och sen plåtar han sport i mängder. Det betyder att hon är ensam mycket med Lucas och då är det ju inte bara att lägga sig när man bäst behagar. Men mamma och pappa har ställt upp för henne och jag har försökt ibland också.



Delar du och Robban på tiden hemma? Är du på gång att börja jobba igen nu?



Kram

2010-04-27 @ 07:00:54
URL: http://nennie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0