Bröllopsfotografen

Nu sitter jag redo i soffan och ska sätta på Bröllopsfotografen som jag hyrde tidigare idag. Godis, cola och nachochips står redo på bordet :) Och ett iskallt glas vatten såklart. Vatten går inte att vara utan en bakisdag. Inte cola heller för den delen ;)
Robban är hos en polare och kollar på El Clásico.  Vilmer sover sen en timme tillbaka.

Skönt att vara själv lite :)

Gårdagskvällen var riktigt lyckad. Jag, Maria, Carro, Emelie och en tjej Ollie satt på Locatelli och drack vin, åt antipasti och snackade lite skit :) Jag och Maria satt till en början på uteserveringen men tyvärr försvann solen relativt fort bakom husen, och till slut blev det lite för kyligt så vi drog oss innåt till en mysig soffgrupp.
Vid 22tiden skingrade gruppen sig och jag gick till Tranquilo där min syster Maria var med sitt jobb.
Där blev vi kvar hela kvällen och dansade som tokar.
Är man ute efter att dansa är det the place to be kan jag säga. Bara massa skön sambainspirerad house. Kan det blir mycket bättre?!
Försökte få dit Camilla och hennes arbetskamrater men dom fastnade på Incontro av någon underlig anledning. Kan inte vart mycket party där.
När hon väl kom till Tranquilo så var det hemgång för min och Marias del. Tror det var runt 01:30 nångång.
Det sista så stod jag i toakön och kände helt plötsligt hur jag blev svettig, snurrig, fick hjärtklappning, illamående. Kändes som jag inte kunde andas. Skyndade mig på toa och skulle hämta ut min jacka men märkte att jag inte pallade av att vara kvar inne på stället.
Kastade mig ut i friska luften och satte mig på en bänk på deras uteservering.
Först trodde jag att det var pga alkoholen som jag troligtvis hade druckit lite för fort men sen blev jag lite orolig att det var någon form torgskräck.
Har kännt detta tidigare en gång när jag var gravid och var inne i Nordstan i julhandeln. Då kände jag precis samma sak och sa till Robban att jag måste därifrån NU. Det var väldigt obehagligt.
Jag har ett flertal ggr känt mig snurrig och som jag befunnit mig på en båt, att det liksom gungat under fötterna på mig, när jag varit på platser med mycket folk. Bl a Ullared nu sist vi var där.
Har ingen aning vart detta har kommit ifrån då jag aldrig har kännt liknande känslor tidigare.
Och absolut aldrig när vart ute på krogen.
Jag hoppas verkligen inte att detta är något som förvärras. Det hade varit katastrofalt.

För att gå tillbaka till gårdagskvällen så hämtade iaf Maria ut våra jackor och vi tog en taxi ihop hem. Camilla letade upp sina arbetskamrater och fortsatte festa. Vilket inte verkade vara någon smart idé...hon har tydligen legat i sängen läänge idag ;)
 
Imorgon ska jag, Robban, Vilmer och mamma på Baby&Barn mässan. Ska bli kul!
Sist vi var där vankade jag runt som en gigantisk pingvin med korvfingrar, köttebulleansikte och svettades som en tok. ;)

Jag och Maria har idag smidit lite planer inför försommaren. Vi har tänkt att åka till badhotellet i Fredrikshavn och bo där en natt och bada i deras nya coola The Reef. Nej, inte bara vi två utan hela familjerna såklart :) Kan bli kul. Har inte vart på badhotellet sen jag var typ 12 år eller nåt. Roligt att göra lite småutflykter ibland.

Nej, nu är det film som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0