Vår dag

Hela dagen har Vilmer varit lite febrig och hängig. Det är inge kul med vaccination :(
I längden är det ju bra för honom, men det är så taskigt för honom att behöva bli så dålig dom första dagarna efteråt.

Vi var iaf på långpromenad med Elin och Noel för att få frisk luft. Och vilken underbar höstdag det har varit. Vindstilla med lite solsken imellanåt. Vi tog oss igenom Fiskebäck, korsade Tippen bort till Önnered... oh jisses va stilla och vackert havet låg när vi gick förbi där..., genom Tynnered och skilldes åt vid Beryllgatan.
På vägen hem började lilleman bli lite kinkig så jag stannade hos Maria, Calle o Julia för att amma honom så hemvägen skulle gå lite lättare. Men icke, han ville inte ha någon mat. Måste vara febern?!
Sen var mamma här på fika och gosade med Vilmer. Jag slog på stort och bakade en mjuk pepparkaka som är sååå god. Min farmors gamla recept.

Delar med mig av det här. Ni kommer inte bli missnöjda!

Mjuk pepparkaka

2 kkp socker
2 kkp vetemjöl
1 kkp mjölk
1 ägg
½ kkp smält smör
1 tsk malen kanel
½ tsk malen nejlikor
½ tsk malen kardemumma
Nästan 1 tsk bikarbonat

175 grader  , 40 min.

Eftersom det är ett gammalt recept står det att man ska använda kaffekopp som mått men det fungerar lika bra med dl-mått.


Kommentarer
Postat av: Elin

Tack för idag! Nästa gång ska jag ha lite fika hemma också :) Fyllt på förråden lite ikväll i alla fall :)

Stackars lille Vilmer, men hoppas han är piggare imorgon!!

2009-09-17 @ 20:39:41
Postat av: annas Perssonliga

Vilken fin vagn,den blir ni säkert nöjda med! Det är inte lätt med vaccination, dels gör sprutorna ont sen får de ont efteråt och feber. Jag brukar ge panodil för jag tycker alltid både Siri o Ellie varit hängiga o kinkiga.



Hoppas han är piggare imorgon!

Kram

2009-09-17 @ 21:06:54
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack själv Elin! Ska också se till att ha fika hemma ifall vi är i våra trakter! :)

2009-09-17 @ 21:12:18
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Dalen

hello malin, härligt recept, låter hur gott som helst o tror minsann att jag oxå gjort något liknande någon gång. hälsa vilmer o robban! kramar

2009-09-17 @ 21:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0