Vad är det som händer?

NU somnade Vilmer. Robban fick till slut somnat honom efter många timmars bråkande. Det börjar riktigt jobbigt med denna eviga fajt om sömnen. Stackarn kämpar och kämpar för att hålla sig vaken men ändå går ögonen i kors på honom. Tycker så synd om honom och önskar att han förstod när man säger "men lilla älsklingen, kan du inte bara slappna av och blunda"
Hade han gjort det hade han somnat på en millisekund.

Natten till idag var ingen rolig historia. Tror det var runt 3-halv 4 som han vaknade och var klarvaken. Och blev bara mer och mer ledsen. Fick till slut gå upp för att inte Robban skulle vakna. Vilket han såklart gjorde ändå. Hur lätt är det när man bor i en 2a?!
Jag gick och gick och gick med honom. Fram och tillbaka otaliga ggr mellan köket, vardagsrummet och toan. GAhhhhhhhh! Ge oss ett större hem någongång!!!!
När jag som sagt till slut fattade att det var tänderna och inte magen eller vaccinationen som spökade gav jag honom en kall bitleksak som han satt och bet på helt maniskt. DÅ slappnade han av men gillade inte att jag hade satt mig ner. Så det var bara till att börja gå fram och tillbaka igen. Kände efter en stund att han började slappna av i kroppen för att sen bli alldeles tung. Han hade somnat. Då hörde jag hur Robbans alarm gick igång inne i sovrummet. 5:40 alltså. Zzzz!
Äntligen kunde jag lägga ner honom. Mina armar kändes helt bortdomnade efter ha gått och burit 8,3 kilo i flera timmar.
Men drygt 1 timme? senare vaknade han plötsligt som om han blivit väckt av ett högt alarm och gallskrek. Astrid som låg och sov på mattan nedanför sängen blev livrädd och flydde ut ur rummet. Fick lugnat honom efter en stund och då somnade han oroligt om och sov iaf ett par timmar.

Vi skulle ju egentligen hem till en av tjejerna i mammagruppen men jag orkade verkligen inte efter hur natten sett ut. Jättetråkigt med tanke på hur lite jag har sett dom. Men det ser ut som det ska bli en ny träff nästa vecka.

Nu måste jag passa på att lägga mig. Man vet aldrig vad som sker inatt!



Godnatt på er!!

Kommentarer
Postat av: real old tom

ussch, hoppas verkligen att den här natten blev bättre. Jag tycker det låter som tänder men man kan ju aldrig veta med dessa små.



Stackars er och stackars lille vilmer

2009-09-19 @ 07:53:50
Postat av: Jennie - Mitt liv som mig

Stackars liten. Usch kan inte vara lätt att ha ont och inte kunna berätta vart och inte förstå varför!



Å stackars hans mamma som måste se dubbelt snart! Men du får se det som att du kommer vara grymt stark i armarna!!!



Kram

2009-09-19 @ 08:46:29
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Postat av: Micaela

Åh som jag känner igen mig själv i detta inlägg,, det är verkligen fruktansvärt med denna sömnlöshet. Nu är det verkligen mycket bättee men det har varit ett h-vete.



ja visst är bella stor nu! Lilla tjockisen! Likaså med Vilmer! Så söt och gosig!



Tror inte du kan hitta min klänning på nätet. jag ahr försökt själv men inte hitat den. kan maila en bild om du vill :-) det är verkligen skiiiitkul att planera bröllop! :-D

kramar

2009-09-19 @ 13:57:14
URL: http://www.alexanderlinder.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0