Ny dag nya tag

Det gick lite bättre att somna Vilmer igår. Han slocknade till slut vid 23 när jag gick runt med honom i bärselen. Snacka om att han är i behov av närhet som Robban sa igår.
Då bråkade vi bara 3½ timme istället för 5½.
Även igår fick han lite välling. Kommer hålla på så här varje kväll tills han tar en hel portion. Det lilla han får i sig nu mättar troligtvis inte mycket men en hel portion gör för hoppningsvis susen.

Igår på dagen var jag och Vilmer hemma hos en i min mammagrupp. Vi var 5 utav 6 där. Hade jättetrevligt men Vilmer bråkade lite och kunde inte riktigt komma till ro när han skulle sova.
Hela dagen var lie uppochnervänd för Vilmer igår. Det var inte mycket som var bra.
Han började även gråta när Camilla höll honom när vi var hos dom. Det måste vara utvecklingsfasen.

Ja som  jag skrev var vi hemma hos Camilla och Niklas och barnen.
Vi har tänkt att åka till fjällen i år ihop.
Kai som jobbar i Göteborgs Hamn har möjlighet att låna stugor på lite olika platser i Sverige. Bl a i Idre, Sälen och på Gullholmen. Så vi tänkte passa på att ta en vecka i Idre nu innan Kai går i förtidspension nästa år. Istället för att betala 10-12000 får vi hyra lägenheten för 3000:-
Man väljer ett par veckor man kan tänka sig att åka och skickar in ansökan så håller vi tummarna att vi blir tilldelade någon utav dom veckorna!
Vi valde v10 v11 och v12. Hoppas hoppas hoppas! :)
Vi var där 2007 senast och jag lngtar verkligen tillbaka! Eller, jag längtar över huvud taget till fjällen. 
 Den utsikten har man från balkongen där vi brukar bo    Mmm...drömmer mig bort!!
Klicka på bilderna för att förstora dom
  

Sist vi var där såg det ut såhär


Denna gången kommer vi få ett mycket finare foto garanterar jag! Får då kommer Vilmer vara med :) **Och se ut som en liten snölykta som kusin Linnéa skulle säga.

** Detta sa hon när Julia hade på sig samma overall förra vintern. En vit manschesteroverall med luva :)

Nu ska vi gå ut och gå i blåsten för att senare gå på babysim. Ska bli mysigt!




Kommentarer
Postat av: Elin

Skönt att det gick lite bättre även om 3,5 timme är lång tid det också! Noel har somnat ganska lätt, men haft vakenperioder sen istället.. men inatt gick det bra, så hoppas på det inatt oxå! Ska till Öppna förskolan Opalen imorrn tror jag, hör av dig om du vill med!

2009-09-23 @ 22:06:48
Postat av: Daniel

ojoj så man drömmer om fjällen!

2009-09-24 @ 00:54:03
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0