Bättre dagar finns ju

Vilmer har inte haft någon vidare 5 månaders dag.
Kände redan när han vaknade en efter en alldeles för kort middagslur att det inte skulle bli någon rolig dag med tanke på vad som låg på schemat.
Babysimmet gick iofs kanon! Fick i honom en hel burk Grönsaker och kalvkött (5 mån) innan vi åkte hemifrån. Men sömnen lös med sin frånvaro.
Väl där gick allt väldigt bra. Han var lugn och glad medan jag bytte om. Plaskandet i bassängen gick också bra. Nu när han hade lite mer koll på bassängen och vad vi gör där "upptäckte" han plötsligt att det var fler bebisar i poolen. Och det var roligt! Han fick kontakt med flera stycken idag.
Såg på honom när det började närma sig slutet på halvtimmen att han började liksom vissna ihop lite. Stackarn hade ju knappt sovit på hela dagen!
Under tiden i omklädningsrummet var det ett sanslöst oväsen. Vet inte hur många ungar som skrek samtidigt. Men Vilmer var kolugn och bara satt tyst. Till slut somnade han i bilbarnstolen medan jag duschade.

15:30 var det dags för vägning, mätning och vaccination på bvc. Han är nu 68 cm lång och väger 8305g.
Vaccinationen var lika hemsk som förra gången. Det är gräsligt att se Vilmer få ont och bli så ledsen. Han sov 2 timmar efteråt men sen har han gråtit och skrikit så tårarna sprutat o omgångar. Han fick Panodil tidigare ikväll som verkade hjälpa honom lite.
Hoppas natten blir bra! Både för hans och min skull. Har haft en dånande huvudvärk sedan innan babysimmet idag och den vägrar att ge med sig. När Vilmer sov där på eftermiddagen stöp jag också i säng men inte hjälpte det. Huvudvärken satt i när jag vaknade igen. Fick sätta in öronproppar när han skrek för jag kunde knappt tänka för det sprängde så i huvudet.
Känner fortfarande av den men det är inte lika illa som i eftermiddags.


Appropå nattsömn så gick det väl sådär att sova i egen säng. I vanlig ordning vaknade han ett antal ggr och det var ett himla flyttande mellan vår säng och spjälsängen. Till slut fick han stanna i vår säng. Men jag tror inte att han vaknade utav att han låg själv utan det var nog mest hunger/snutt-behovet som gjorde sig påmint.
Inatt får han sova mellan oss med tanke på hur dagen har varit och vi vill inte bråka i onödan med honom.

Vagnen är inte såld. Suck! Tjejen som ville ha den ringde när vi var inne på bvc och efter det har jag inte lyckats få tag på henne. Hon hade ringt från ett jobbnummer så jag ska jaga henne imorgon bitti igen. Blir inte det något är det iaf flera andra som har hört av sig och är intresserade.

Imorgon ska även jag och Vilmer ut och gå med Elin och Noel. Det ska bli kul att se dom igen!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jennie - Mitt liv som mig

Stor kille nu =)! 8,3 kilo... du blir starkt på cupen!

Förstår att det är jobbigt för dig att se Vilmer bli så ledsen. Min pappa kan inte än idag gå med mig in då jag skall lämna blodprov eller så för att han vet hur jobbigt och tycker det är och från en incident då jag var 5 år och dom stack fel å fel å fel å fel..., tills han lämnade rummat (mamma var kvar)!

Men förhoppningsvis blir han mer rädd än vad det gör ont!!

2009-09-17 @ 06:00:56
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Vilken hektisk dag ni hade jag förstår att du fick huvudvärk hoppas den har släppt tills idag. Babysim är ju så mysigt men visst blir de trötta och stackars Vilmer blev nog övertrött om han inte kunnat sova innan. Det där med sömn känns som ett stående problem för både liten o stor...



Jag försökte länka till Phil& Ted sport barnvagn hittade en sida med erbjudanden men det blev lite konstigt...



Ha en skön torsdag och som sagt hoppas den blir bättre än gårdagen.



Kram Anna

2009-09-17 @ 09:22:30
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0