Sorry!

Jisses va längesedan jag skrev! Måste vara nåt sorts rekord?!

Nu ska det minsann skrivas.
Vilmer är fortfarande kass. Fastän han fått hostmedicinkuren i 5 dagar hostar han lika mycket som innan. Och har dessutom kräkts pga det. Ser vi ingen förbättring under morgondagen ringer jag barnmedicin igen. Nu är vi trötta på detta! Speciellt Vilmer! Fast som den underbara killen han är håller han uppe humöret trots snor, hosta och kräkningar. Älskade unge!

I fredags hade vi ju mamma och Kai här på middag. Det var mycket trevligt!
I lördags gick vi en rejäl långpromenad i solen och var senare på Calles kalas där det bjöds på havrefras och vatten. Nej, det bjöds faktiskt på riktigt fin mat som Daniel hade med sig ifrån Ellagården. Mycket god mat!

Linneá suktar efter cheesecaken     Det är lättare sagt än gjort att få små barn att fastna på kort   Vem läser bok för mig?
När vi skulle promenera hem ifrån dom kom vi inte längre än till Hemköp då Vilmer började gråta och skrika som besatt. Vi fattade inte vad det var utan trodde att han kanske var mörkrädd eftersom det var längesedan vi var ute med vagnen när det var mörkt. Vi delade på oss. Robban gick hemåt för att hämta bilen och jag mot Camilla och dom då barnen fortfarande var uppe där. Vilmer som fortsatte skrika hysteriskt lugnade sig  inte förän jag fått av honom både overall och kläder. Och shit vad svettig han var! Hans mössa och pyjamas var genomsura. Det var troligtvis därför han var så ledsen. Han var för varm!
Tog tempen på honom och den hamnade på 38 grader. Han måste kokat där i vagnen.
Vi stannade iaf hos familjen tills Vilmer kändes bättre och till slut somnade. Men självklart vaknade han innan vi hann in i bilen.

Så här glad goegubben ut när vi kom hem. Vilken skillnad från hur ledsen han var tidigare. Utochinvänd mössa också! Snyggt! :)


I går var vi på ytterligare en långpromenad i fint väder.
Någon som säljer hamburgare svart i sin källare?     


För att sammanfatta har vi haft lugn och mysig helg!


Nu snart jag ska jag lägga mig och kurera min trötta kropp efter ett enligt mig hårt träningspass.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Jag tror du skulle gilla att kika in på min blogg nu! ;) kram

2009-10-19 @ 22:28:32
URL: http://www.carolina1979.se
Postat av: annas Perssonliga

Hej!

Undrade just vart du tagit vägen.... ibland kan det vara skönt att ta en paus. Stackars lille Vilmer, ring du och se vad de säger. Skönt dock att han är vid gott humör ändå...



Fina bilder och skönt med en lugn helg när sötisen inte är helt pigg.



Ha det gott!

Kram

2009-10-20 @ 10:41:56
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Grattis såg just att du vunnit en tävling. Trägen vinner... det finns hopp :)

2009-10-20 @ 10:44:32
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Usch, det är aldrig roligt med hosta =/ Vi har också haft några turer med det.

Skulle mest säga grattis till vinsten hos Carolina!

2009-10-20 @ 11:36:21
URL: http://emoen.blogg.se/
Postat av: real old tom

Äntligen! Tjoho, grattis till vinsten malin!

2009-10-20 @ 13:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0