Helt slut

Ja jisses va fort man blir trött nu för tiden.
För en kort stund sen gick mamma och Kai hem efter varit här på middag. Kände nu efter dom gick hur trött jag är.
Har iofs inte suttit ner så mycket idag men det var först nu jag märkte hur lite ork kroppen hade kvar.
Jag och Vilmer var ute på promenad i regnet och gick sedan hem till kusin Julia och moster Maria för att äta lunch ihop. Vi (Maria) gjorde pastasallad och Vilmer fick spaghetti & köttfärssås. Sedan lekte Vilmer och Julia lite. Eller... Vilmer lekte med Julias saker och hon tog dom av honom. "det där är mina saker din lilla tjuv" tänkte hon nog för hon såg lite misstänksam ut när han pillade på hennes böcker :)

Sen bar det av hemåt för lite dammsugning, grötätning, sovstund, handling och lagande av mat.

Vi bjöd på lax på en bädd av purjolök, morötter och sås av cremé fraiche, grädde, fiskbuljong och curry. Till det hade vi pressad potatis. Det blev mycket väl godkänt av mamma och Kai! Puh! :)
Som om inte det räckte hade jag bakat en AfterEightkladdkaka med vispad grädde till. Den var väldigt god men man var ju redan så mätt så man höll på att kräkas!

Vilmer har INTE velat sova när dom var här så nu kämpar Robban för fullt för att få den lilla illbattingen att somna.

Imorgon blir det träning och kalas för Calle där det bjuds på mjuka havrefras och citronvatten. Lyx!

Kommentarer
Postat av: Jennie - Mitt liv som mig

Har det redan gått 6 månader? Herregud jag tyckte inte d va längesen som du var gravid =)!

Vitrinskåpet är en billybokhylla med vitrindörrar =) inte så exklusiv med andra ord. Men otroligt skönt att få plats över i skåpen. Jag har ett gigantiskt kök (med tanke på storleken på lägenheten), men jag har inge förvaringsutrymmen alls, det är lite tråkigt!



Ja det var riktigt bra gjort att dom vann och du skull evart me på läktaren =), det var en härlig och nervös tillställning. Jag och min syster kom på oss själva sitta och bli helt tokiga så vi fick lugna ner oss så att Johans kulle slippa skämmas =)!



schweizernöt är helt okej, men jag gillar vanlig mjölkchoklad, äter gärna samtidigt sourcreme chips eller popcorn =), det är en kalasbra blandning =D!



Kram

2009-10-17 @ 09:05:44
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Postat av: Tant Ulrika

Kikar förbi o tipsar dig som redan tävlar hos mig (jätteskoj) att jag nu dratt i gång ännu en kulig en:



http://uj76.blogspot.com/2009/10/tant-lottar-ut-tuffa-rockefella-ting.html



Kika gärna in o delta i den med =)



Kram

2009-10-18 @ 12:06:50
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: real old tom

ho ho, har du svimmat? nu har jag läst att du är helt slut i flera dagar. Jag är också helt slut nu av all middag med mamma o kai, havrefras, damsugning och pastasallad.

2009-10-19 @ 19:33:44
Postat av: dalen

Hej vännen, han e ju en sånt charmtroll, my god, har inte läst bloggen på ett tag o det har ju hänt en massa!!!



ni ser ut att må toppen, hoppas man får hälsa på snart!



kramkram

2009-10-19 @ 21:55:13
Postat av: Madeleine

Allt bra här idag?? Ny tävling hos oss igen: http://www.muppsan.com/2009/10/vinn-valfria-meandi-klader.html - Missa inte!!

2009-10-20 @ 11:41:27
URL: http://www.muppsan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0