En liten sjukling

Det är en liten förkyld stackare har vi i detta hemmet nu. Vilmer är alldeles tjock i näsan och vi gör inte annat än droppar koksaltlösning och suger med Näs-Fridan :( Sen har han haft på gränsen till feber hela dagen. Gårdagen och natten var väl påbörjan till detta antar jag. Då var han grinig och ville inte äta och inte sova. Särskilt natten har varit händelserik. Det bjöds bl a på en rejäl skrikfest vid 3:30tiden. Då var han totalt tröstlös.
Sedan har man ju hört att förkylning och feber kan hänga ihop med tandsprickning?!
Vi får väl se vad som händer.

Vi gick iaf inte på babysimmet idag då det kändes onödigt när Vilmer är som han är. Trisst att missa en gång.. just idga när vi skulle prova på att dyka:( Får bli nästa gång.

Kom iväg ensam någon timme förut och det var såå välbehövligt kan jag säga. Var hemma hos mamma och Kai på en fika med Maria och Julia. Det var underligt att vara där själv utan Vilmer. Tomt liksom!
Sen åkte jag till torget, lämnade tillbaka två soffkuddar jag köpt och ångrat, köpte lite grejs till Vilmer på Apoteket, ett par byxor på H&M till Vilmer, ett par svarta glansiga leggings, ett par byxor och en vindfleeceoverall till Vilmer på Lindex och en ljusgrå oversized t-shirt på Carlings...till mig ;)

Hade köpt en begagnad fleeceoverall(PoP) på tradera eftersom jag tycker dom är så dyra nya (595:-).Den var inte som jag hoppats på(för tjock?!) så jag gick och köpte en liknande på Lindex. Kostar bara 249:- men är en vindfleeceoverall med tejpade sömmar. Förhoppningsvis ska Vilmer vara lika varm i den som en för 595:-
Den ska ju inte klara av en polarvinter utan Göteborgshöst.



Köpte ju mig en svart skinnjacka förra veckan hos Only. Aldrig..nästan iaf..har jag varit så nöjd med en jacka innan. Har velat ha en i flera år men av någon anledning har jag aldrig köpt en. Fråga mig inte varför! Kul att känna sig lite snygg igen! Nu har jag ju två kanonsnygga höst/vår jackor att byta mellan. Lyx! :)

Imorgon är det dags för ett nytt BodyPump pass. Är peppad som fasen! Måste se till att jag inte får lika mycket träningsvärk i fortsättningen så man klarar av mer än 1 pass i veckan. Haha! Måste ju köra lite kondition också.
Men jag misstänker att det kommer bli lika jobbigt att gå nedför trappor i helgen igen :)


Kommentarer
Postat av: Elin

Å, krya på dig Vilmer! HOppas du mår bättre snart! Kram Noel..



Har också tittat på den overallen på Lindex, men har en annan nu till höstvädret, och en till vintern så behöver nog inte den där egentligen :)

2009-10-08 @ 12:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0