Vaccination

Nu börjar verkligen svininfluensan bryta ut på alla möjliga håll.
Tycker det börjar bli mer och mer obehagligt.
Speciellt när man läste om den lilla 8-åriga flickan i Finland.

Ska ta tag i och ringa vårdcentralen idag för att tjata till oss (mig och Robban) vaccination. Vi gör det främst för Vilmers skull. Men också såklart för våran egen och för alla andras skull som inte har möjlighet att vaccinera sig. Ju fler som gör desto färre sjuka blir det.
Vill få gjort det så snart som möjligt. Eftersom Vilmer var sjuk i nästan en månads tid så vill vi inte riskera något.

Jag hoppas och tror att dom flesta i vår närhet kommer att vaccinera sig. Maria och Calle gjorde det redan igår.
Den enda av alla barnen i min familj som är tillräckligt gammal för att vaccinera sig är Linnéa. Dom andra är ju oskyddade. Det är det som är så oroande. Och Vilmer som är så liten. Vill inte ens tänka på vad som kan hända om han blir sjuk.
Egentligen vill inte Kai göra det men han blir illa tvungen att göra det, som mamma säger. För om han vill träffa sina barnbarn så ska det göras. Kunde inte säga det bättre själv!!!
Biverkningarna är ju ingenting mot om man skulle bli sjuk i influensan. Herregud, lite ont i armen och feber har väl ingen dött av.

Kommer själv undvika att ta med Vilmer till ställen som öppna förskolan, Nordstan, Ikea och andra ställen som det är mycket folk på under eftermiddagarna och helger.
Man gör vad man kan!

Hur ställer ni er i den frågan?


Kommentarer
Postat av: real old tom

Sitter som sagt här med plåster på armen, har inte ens funderat över att inte ta den. Jag gör det för min lilla Julia, hennes små kusiner, gamla i släkten. Och för att försöka få stopp på skiten. Egomänniskor som resonerar så att man inte skall göra det för andra kanske kommer på andra tankar nu när det börjar bryta ut.



Gå och stick er allihop.

2009-11-05 @ 14:57:25
Postat av: Sandra & Nils

Här ska det vaccineras så fort man kan!

Tycker den är läskig den här influensan!



Har flera föräldrar i föräldragruppen som INTE ska vaccinera sig, förstår helt ärligt inte hur dom tänker!

2009-11-05 @ 19:02:19
URL: http://[email protected]
Postat av: annas Perssonliga

Hej!

Jag tänkte först inte ta sprutan men har tänkt om och ska ta den.Har även övertalat Crille så vi inte ska smitta barnen.Tycker det börjar bli riktigt läskigt nu. ÖF blir det inte tal om förrän tidigast i vår och köpcenter är vi i stort sett aldrig i.



Vad kul att du ska läsa till lärare! Jag ska också bli student till hösten.Även jag kommer börja på lärarprogrammet men det blir förskolepedagog.



Ha det gott!

Kram

2009-11-05 @ 21:10:14
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag kommer få sprutan snart. Vi är prioriterade eftersom vi jobbar med riskgrupperna. Tänkte först inte ta den, men sen så är det en av våra elever som inte ska ta den så jag vill inte riskera att smitta henne.



Men kom ihåg att dom säger att denna influensan int eär värr eän någon anna, bara att fler blir smittade.



Kram

2009-11-05 @ 21:36:51
URL: http://jennienennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0