Mjölkstockning och underlig bebis

Tror jag har åkt på mjölkstockning. Har sen igår haft ont i ena bröstet och det är rena DÖDEN när Vilmer äter på det. Har ju fått en del råd hur man ska göra när man har mjölkstockning men jag vet inte om jag tyckt att det har hjälpt någonting. Har 38 graders feber, huvudvärk och känner mig urhängig :( Går det inte över imorgon får jag ta kontakt med Mölndal igen och se ifall jag får komma dit så dom kan kolla på om det verkligen är mjölkstockning.
Jävla huvuvdvärk som aldrig ger med sig då. Det har suttit i ett tag men jag misstänker att den sitter i pga att jag spänner mig varje gång lilleman ska rapas. Sitter i lite jobbig stälning då med armarna. Känner mig väldigt stel i nacke och axlar.

Vilmer känner ju som tur är ingenting av att hans mamma har ont. Men däremot tycker jag att han är lite annorlunda mot hur han varit innan. Han har ju en del magknip så det kanske är det som gör honom sådan. Magen knorrar jättemycket och han blir alldeles röd i ansiktet och gnyr imellanåt. Ibland kommer även några illtjut och i nästa sekund ser han ut som ingenting har hänt. Vi har iallafall börjat ge honom Semper Magdroppar som ska vara bra för oroliga små magar som det står på förpackningen. Har även köpt Minifom som är för gasiga magar som vi ska börja ge honom. Lika bra att ge allt man kan så han slipper ha ont.
Idag har vart en kämpig dag. Han har vart vaken jättemycket och vill helst äta nästan hela tiden. Snacka om att man blir låst. Men det kanske är normalt?! Vill ju inte att han ska vara vaken pga att han har ont i magen.
Skulle ju egentligen gått ut på promenad men det blev ju ingenting med det. Fast allt det jobbiga med bröstet gjorde ju också sitt. Och såklart tröttheten! Jag får ju inte direkt sova så mycket nu för tiden.

Blä! Hoppas på en bättre dag imorgon!  Inte kul att känna sig grinig och kass.

Kommentarer
Postat av: Elin

Usch, hoppas du kan få bra hjälp på Mölndal så att det går över snabbt!!



Stackars liten men magknipet! Låter precis så som Noel gör när han får magknip! Jobbigt att se de små ha ont! Hoppas dropparna hjälper!

2009-05-11 @ 09:35:04
Postat av: Julia

Usha... Hoppas du mår bättre snart. Det är så mkt man kan råka ut för som nybliven Mamma. Och inte för att man vill ha mindre vård av ens lilla, men borde verkligen all vård av kvinnan försvinna i och med att man fött? Jag har varit orolig många ggr o trott att jag läkt fel o gått sönder o blött för länge o tuttarna som värkt osv... Någon jäkla efterkontroll borde man väl ha gjort strax efter förlossning??? Hmmm... ngt o ta upp i familjetråden :-) Elelr skriva av mig på min egna blogg om istället för på din, din stackare... He he

Vi ses nog till söndan va?!

Kramar

2009-05-14 @ 09:43:03
URL: http://juliettans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0