Tiden går allt för fort...

Ska hälsa på min lilla morfar idag som precis flyttat till äldreboende. Det är med väldigt mixade känslor man går dit. Att se honom på ett äldreboende får mig verkligen att förstå hur gammal han egentligen är. Hur fort tiden går. Känns på nåt sätt som det var igår man själv var liten och sov över hemma hos mormor och morfar, var med dom ute med båten, promenerade ner till Fiskebäcksbadet med mormor på kvällen i badrock och tog ett kvällsdop. 
Morfar var den stora starka som fixade allt. Starkenberg som vi alltid kallat honom.
Mormor lämnade oss för ca 10 år sedan i Alzheimers. Efter det har morfar snabbt blivit sämre. Nu är han liten, gammal och glömmer bort saker allt för fort.
Men samtidigt är det så skönt att han bor så det finns personal som tar hand om honom hela tiden. Om han trillar och slår sig så får han hjälp med en gång. Och att han har sällskap hela tiden om han så vill. Hemma i sin lägenhet var han ju själv så mycket.

Vet inte om det är för att man själv ska ha barn men jag tänker mycket på jag hade det när jag var liten och skoltiden ända från 1:a klass ända till gymnasietiden.  Tiden går sjukt fort!!

Kommentarer
Postat av: Julia

Absolut är mitt svar på frågan, och jag tar mig friheten att göra det samma på min blogg ;-)

2009-03-24 @ 12:06:45
URL: http://juliettans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0