Sorgligt x2

En av dom få absolut största och bästa artisterna någonsin lever inte längre. Michael Jackson må vart en knäpp människa (men vem kan bli annat med den uppväxten) men fan vilken musik den människan har gjort.
Undrar om det någonsin kommer komma en så stor artist igen?
Sitter o drömmer mig tillbaka till 1997 när jag och en kompis såg honom på Ullevi. History Tour. Det var en sjukt varm dag i augusti och vi skulle ALLRA längst fram hade vi bestämt oss för. Det tog stopp ca 10 m från scenen men det räckte.  Det var nästan, bara nästan jag ångrade att vi stod där vi stod. Så fort Michael kom in på scen trycktes det på bakifrån och jag trodde att jag skulle kvävas tills döds. Som 13-14årig tjej är man inte så tuff bland så mycket folk i den värmen. Min kompis var nära på o svimma halvvägs genom konserten och fick bäras ut genom publiken och ut till sjukstugen för att få vätska. Där stod jag ensam kvar fast jag hade en vänlig själ bredvid mig kommer jag ihåg. En lång kille som lyfte upp mig imellanåt för att jag skulle få lite extra luft.  Minns även som det var igår han svävade ovanför mig på någon slags lyftkran. Det är lätt den bästa konserten jag har varit på någonsin. Den enda som ligger i närheten är U2 (Vertigo Tour 2005).
Så jag kan skryta med att jag har varit ca 2 meter från King Of Pop !  :)





Det andra sorgliga är att Metaltown pågår just nu men någon minut kvar av dagens sista spelning. Slipknot. Och jag sitter här hemma och hör tongångarna från dom. Hade så grymt gärna velat gå dit iår då flera av mina favoritband spelar och några andra bra. Evergrey, Mustasch, Dead By April, Marilyn Manson, Slipknot m fl.
Men jag klarar mig. Har ju min lilla älskade Vilmer som jag kan pussa på. Då betyder inte andra saker någonting i jämförelse. Men jag saknar mina konserter lite grann iaf.
Kom på och tänka på det när jag plockade fram min Michael biljett.
Har en förkärlek att spara på konsertbiljetter.

Har ju ändå ingenting att göra(förutom att lägga mig då) så dom här konserterna har jag varit på (sparade biljetter)
Tar med förbanden.. som jag kommer ihåg.

Backstreet Boys -97
Offspring -99
Red Hot Chili Peppers -99
Petter -99
Eminem (Xzibit & Outcast) -01
Eskobar -01
Håkan Hellström -02
Millencolin -03
In Flames -04
Metallica (Slipknot) -04
Evergrey -04
Kent -05
Iron Maiden (In Flames) -05
U2 -05
Robbie Williams (Basement Jaxx) -06
Linkin Park (30 Seconds To Mars) -07
Justin Timberlake -07
Lars Winnerbäck - 07
Mustasch -07
Iron Maiden -08
Lars Winnerbäck (Miss Li) -08
Evergrey -08
In Flames -08


Sen är det ett par stycken som jag varit på men tyvärr är biljetterna bortsupna ;)  
Kent -96
Håkan Hellström -01?
Kent -02 (Melody Club & The Sounds)
Kent -05 (tältturnén med Anna Ternheim)
Kent -08 (I Trollhättan)
Eskobar ytterligare nån gång början på 2000-talet.
Är säkert fler jag har glömt. Vi sprang ju jämt på konserter när vi var små fjortisar ;) Speciellt på Liseberg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0