Lugnt och skönt

Sitter i soffan i lugnet och lyssnar på Melissa Horn medan jag skriver. Katterna vankar av och an här och ute på gården går gubbarna och skottar och sandar gångarna.
Shit va härligt att
kunna gå upp när man vill på morgonen, äta frukost och läsa tidningen i den takt man vill. Jag njuter väldigt mycket av detta :)
Men jag släpade mig ändå upp 3:30 imorse när Robban skulle gå till jobbet. Fixade en bricka med te, flagga, ett ljus och presenter och vår klassiska födelsedagslåt "med en enkel tulipan".
Tog en liten stund innan jag kunde somna om sen. Det är ju ingen idé att stanna uppe vid den konstiga tiden. Tur att jag inte jobbar nu, då hade jag väl aldrig lyckats somna om.
Är så imponerad av honom att han klarar av att gå upp så tidigt utan att försova sig.
Nu fick han iaf en fin start på sin födelsedag. Kalas blir det imorgon. Mitt Magplask på torsdagskvällarna förstör ju lite grann. Jag försöker kompensera upp det med att bjuda honom på lunch senare och imorgon bitti ska vi göra en liten grej till, som är hemlig för honom än så länge. Blir lite roligare så.

Igår var jag och fikade med alla Magar som jag kallar oss :) Ett gäng gravida tjejer från olika platser i GBG som lärt känna varann på forumet Familjeliv. Vi skulle egentligen varit 12 st men blev bara 6. Var på ett café som heter Villekulla. Ett café helt i min stil. Gammaldags nere i en källare med massa omaka möbler, gamla äkta mattor, gamla soffor, gamla bokhyllor med ännu äldre saker däri. Ja, det var helt enkelt gammalt :) Winnerbäck i högtalarna och kakbuffé. Kan inte bli bättre. Haha!

Oj va det snöar nu! Hoppas det fortsätter så här. Det blir så ljust, tyst och fint när det ligger en massa snö på marken.

Ikväll är det som sagt Magplasket igen. Ska bli härligt! Ska dit lite tidigare med en av "Magarna" som går i samma grupp som mig. Vi ska försöka simma några längder innan kursen drar igång.

 Så här snygg är jag i vattnet. Tänk er det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0