Barnvakt

Idag har jag suttit barnvakt åt 2 av mina älskade systerdöttrar på 1½ och snart 5 år.  Hon på snart 5 år har halsfluss så hon var inte riktigt sig själv men det var ändå mycket att stå i. Höggravid och ta hand om 2 barn, då är man inte så fräck sen resten av dan :)
Vi lekte, tittade på film, lagade pannkakor och åt pannkakor och jag fick den lilla att sova middag. När min svåger kom hem på e.m. kunde jag slappna av lite grann. Det märks att jag inte har samma ork nu som innan gravidmagen dök upp.

Igår var jag och Robban på 2:a kvällen av vår föräldrautbildning på mödravårdscentralen. Barnmorskan pratade till största delen om förlossningen och visade även en förlossningsfilm. Trodde att man skulle få se ALLT om man nu säger så men det visades ju inget otrevligt eller några närbilder alls (tack gode gud) Måste säga att jag tyckte det verkade som dom förskönade det hela rätt så mycket. Men förstår ju att dom inte kan visa hur otrevligt det kan bli. Då är väl folk livrädda över tanken att föda.
Själv vet jag inte om jag ens börjat fatta det än eller om jag inte är rädd bara. Men jag känner mig rätt så lugn med tanken att föda. Det verkar rätt häftigt men fattar samtidigt att det kommer göra helvetes ont. Vi får väl se hur annorlunda jag ser på det när det är ca 1 vecka kvar tills förlossningen.

Nu ska jag frossa i min semla jag köpte idag. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0