Snö, pulka, hosta och Liseberg

Va det har snöat idag! Älskar det! Det enda som saknas är ett par riktigt varma vinterskor. Eftersom mina fötter har vuxit ½ strl sen fötterna svullnade under graviditeten är numera alla mina gamla skor för små. Japp, inklusive mina älskade vinterskor :( Så imorgon blir jag tvungen att leta efter ett par nya. Är inte alls sugen på att lägga ut pengar på sånt nu. Suck!

Imorse var jag iväg och inhandlade en pulka och fäll till Vilmer. Tanken var att han skulle få åka lite idag men efter en promenad bort till kusinerna var han illröd om lilla näsan och med tanke på hans förkylning och hosta gick vi in och värmde oss. Där fikade vi, gjorde pepparkakshus med Linnéa och mös. Plötsligt var det dags för Vilmers andra sovtime så det blev aldrig någon pulkaåkning. Fast jag tror inte att han blev så besviken trots allt. Vi kör på imorgon istället! :)




Idag var vi på Liseberg igen. Ja, denna gången med alla barnen utan Isabella. Stackarn har åkt på öroninflammation igen så Niklas fick åka till akuten med henne. Mamma åkte och hämtade Camilla och Linnéa. Detta gjorde att jag, Robban, Maria, Calle och barnen gick själva drygt 1 timme. SEdan var klockan redan 19 och Vilmer och Julia var kinkiga och trötta. Och mina tår var stelfrusna. Så vi vände och åkte hem till värmen.






Imorgon ska vi handla julklappar, städa och julpynta samt åka pulka! :)


Kommentarer
Postat av: Tant Ulrika

Nu har Tant startat en såndär galet enkel tävling:



http://uj76.blogspot.com/2009/12/en-sandar-galet-enkel-tavling-igen.html



..med chans att vinna finfina Elodie Details paket! =)

2009-12-22 @ 10:42:05
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: real old tom

det var trevligt din gamle räv.

God jul, vi kanske ses.

2009-12-23 @ 13:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0