Denna sömn

Jag vet, det handar mycket om sömn i denna bloggen. ;)

För tillfället kämpar Robban med att få Vilmer att sova. Han har skrikit en bra stund, helt hysterisk! Och det låter hela tiden som om han är på väg att kräkas. Så mycket tar han i.
MEN just när jag är på väg att gå in och ta över tystnar det. Och nu har det varit tyst en liten stund. Sitter här och håller tummarna för att det ska gå vägen, att Robban ska kunna somna honom.
Han har blivit sjukt mammig när det gäller nattningen. Det är inte alls bra! Tycker inte om att vara så låst på kvällarna.
Så håll tummarna med mig att han somnar OCH att han sover för natten och inte vaknar och ska var uppe till 24 idag igen.

Leilas (Malins) julgodis blev Mmmm.... så gott! =) Har nu testsmakat en bit efter dom har doppats i mörk choklad och stelnat på balkongen.
Håller mig till en för annars kommer dom ta slut med en gång ;)
Undrar hur länge dom klarar sig i kylen??

Fick idag hem förstoringen (30x40cm) på Vilmer som vi velat ha. Fotot är bara sååå fint! =) Hela han bara lyser! Så häftigt att ha en rejäl förstoring, som dessutom blev så klar i skärpa och färg. Det lönar sig att ha en bra kamera!
Nu ska det bara ordnas en fin ram så ska det upp på väggen.
Detta kortet är det! Jag vet att bakgrunden inte kanske är den bästa men det är inte hela världen.



Imorgon bär det av hem till mamma på fika. Jag och Vilmer har inte träffat henne sen mitt kalas. Och Vilmer sa förut att han har lite mormor-abstinens :)
Får väl se om hon blir hemma imorgon från jobbet. Hon hade tagit vaccininationssprutan igår och var jobbet idag fastän hom kände sig dålig. Och var helt slut i eftermiddag och kände sig ja..sjuk!
Så vi får väl se om vi går dit tidigt eller senare på dagen.

Hejs!


Kommentarer
Postat av: Annica

Hej! Allt bra? Kanske du är intresserad av att vinna en fin tröja från Nova Star? Ha en bra kväll, kram Annica http://mukisannica.blogg.se/2009/december/tavling-perfekt-julklapp.html

2009-12-09 @ 21:43:22
URL: http://mukisannica.blogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Hej!

Härlig bild, förstår att ni gjort förstoring. Jag jobbar mycket för tillfället och bloggandet faller bort... kikar dock in här då och då när tid finns.



Koftan Siri och Ellie har på bilden från Ikea är pop. Köpt på Kosta Outlet så det är våren 09 finns inte ute i vanlig butik.



Ha det gott!

Kram

2009-12-09 @ 22:24:27
URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: real old tom

men hallååååå vilken döds-skön bild, ha ha han är ju så glad och go.

2009-12-09 @ 23:01:33
Postat av: Jennie

Jag läste det i din blogg igår och blev sugen så jag ringde och frågade Jessica om vi inte skkulle baka =)! Det blev "Snickers" och Marshmallows fudge faktiskt, fast utan jordnötter. Visst är det roligt att testa nytt, särskilt om man är två eller fler så man inte behöver stå framför grytorna själv =)!



Ja det känns skönt att vara klar, för nu är jag helt klar med paketen. Kanske köper till något litet eller så, men i stora drag helt klar =)!

Synd att du inte skulle ge klappar till dom vuxna för det kortet i en ram hade ju varit en perfekt julklapp till alla släktingar =D! Men skönt att slippa tänka på det!

Har du kommit på något bra till Robban då? Önskar han sig saker eller måste du använda din fantasi?



Kram

2009-12-10 @ 05:44:41
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Postat av: Elin

Vilken underbar bild, jättefin!! :)



Ja, sömnblogg kunde man nog ha skrivit en.. :) Nu krånglas det med sömnen här igen också. Han somnar snabbt, men vaknar på natten och är vaken... men men hoppas på en övergående trend för både Vilmer och Noel!

2009-12-10 @ 09:47:37
Postat av: Therese

Men åh så söt han är. Vilken fin bild!

2009-12-10 @ 13:22:53
URL: http://www.the-fuck-up.blogspot.com/
Postat av: Carolina

Det är med en stor Ära som jag tilldelar Dig 2009 års Nobelpris inom ämnet Mammakunskap!



Läs mer här: http://www.carolina1979.se/?p=2085



Massor med grattis kramar!

2009-12-10 @ 18:01:54
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Anonym

Fin bild!

Vad har du för kamera?

2009-12-10 @ 21:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0