Svininfluensan

Jag har inte brytt mig så mycket om den innan. Har liksom tyckt att alla jagat upp sig lite för mycket ang den. Men nu börjar t.o.m jag bli oroad. Speciellt efter jag läste för en liten stund sen att den första svensken har avlidit.
Den här personen vårdades inte på sjukhus utan låg hemma drygt en vecka innan han avled i fredags natt. VARFÖR tar man sig inte till sjukhus om man har alla symtom för influensan undrar jag??

Sitter också och funderar på vaccinet. Jag vill nog ju vaccinera mig och hoppas verkligen att Robban vill.  Och när vaccinet är tillgängligt är troligtvis Vilmer tillräckligt gammal (6 månader) för att också vaccineras.
Men jag undrar hur väl testat vaccinet är? Jag tänker på bieffekter och så. Jag menar, vuxna klarar ju av det mesta. Men en sån liten fis som Vilmer... det sista jag vill är ju att han ska råka ut för något att bli dålig utav det.
Man vet ju ingenting om allt detta. Vet inte hur orolig man bör vara? På hur stort allvar man borde ta allt? Tidningarna är ju väldigt bra på att förstora upp saker och skrämma folk.

Jag tycker iaf att det börjar bli lite obehagligt!

Kommentarer
Postat av: real old tom

Visst är den otäck, man kanske inte skall behöva var rädd men man skall ha respekt för den, god handhygien är guld värt och enkelt. Själv skall jag inte släpa med Jullan till stora folksamlingar i onödan. Killen som dog hade ringt sjukvårdsupplysningen som sagt att han skulle hålla sig hemma, lurigt det där, vissa får ju bara en vanlig influensa och kan vara hemma, men hur skall man själv veta hur man reagerar på influensan.

Nej, ignorera den inte, MER SPRIT ÅT FOLKET!

2009-09-01 @ 12:38:49
Postat av: Jessica

kikar in

2009-09-02 @ 12:04:28
URL: http://metrobloggen/fitmom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0