Hets hets magister spets

Nu är det mycket att fixa innan dopet. Blir liite stressad när jag tänker på det. Men man får ta en dag i sänder bara.
I dagarna har vi beställt vita fina prinsesstårtor, skrivit inköpslista, shoppat mamma en klänning passande ett dop + skor till det, handlat nya kostymbyxor till pappa efter ett missöde på dansgolvet med dom tidigare, varit på Ullared. Och idag har dagen fyllts ut med en snabbis till Frölunda Torg med buss (Vilmers första lokaltrafikresa) för inköp av dopbok (berättar mer om den sen) och lite pill till den. Sen bar det av med buss till mamma och Kai för lån av deras skrivare till datorn, som följdes av en snabb fika med dom, Maria, Julia och sen min kompis Maria (som jag skulle promenixa med) och sen Robban som kom för att lämna stolar från hans mamma till dopet. Puh! Mycket folk!
Efter detta gick jag och Maria som sagt ut på en promenad och fick snackat av oss lite. Hon och hennes kille, eller numera fästman :) kan inte komma på lördag pga av bröllop i Gävle, så vi fick ses lite grann innan.
Sen blev det bråttom hem då vi skulle träffa prästen hemma kl 17 inför dopet för att sen rusa till min systerdotter Isabellas 2 årskalas. Vilket vi kom hem ifrån vid ca 21:45.
Pust! Känns som jag sprungit ett maraton efter jag skrivit detta.

Imorgon skall allt köpas för tillverkningen av alla 6 smörgåstårtor vi ska göra på fredag, vi ska sätta upp partytältet i mamma och Kais trädgård och plocka bort spindelväv som mamma sa förut. + att jag måste lösa lite blommor som ska stå på borden på lördag.
Vill så gärna åka och kolla när min svåger Niklas gör sin första tatuering men vi får se om vi/jag hinner med det.

På fredag skall det städas, göras smörgåstårtor, fixas med det ena och det andra. Jag och Vilmer kommer sova hos mamma och Kai då det blir enklast så. Robban får åka hem på kvällen och komma tillbaka på morgonen. Vi har ju faktiskt våra små pälsbollar som inte kan vara själva för länge.

Sen kommer Robbans bror med familj ner från Oslo imorgon och dom vill vi ju också hinna med och träffa lite grann.

Som sagt! Liiite slut blir jag av att tänka på allt.

Som om det inte vore nog ska jag nu sätta mig och börja pilla med en dopbok till Vilmer. Den ska bl a innehålla foton och lite frågor som alla gäster ska få svara på som handlar om Vilmer. När dom träffades första gången, vad han kommer ha för intressen när han blir stor mm.
Kanske inte nödvändigt men det är roligt. Då får jag även en anledning att pyssla lite och dessutom göra något fint till Vilmer som han kan spara.



Här är lite foton från dom sista dagarna (Klicka som vanligt på dom små för att förstora dom)
Cool Vilmer hos farsan  Fikapaus på GeKås  Google-Earth bil filmade mig och Maria på promenad :)  Goegubben  Isabellas tjusiga tårta
Vilmer med morsan


Numera blir Vilmer vansinnig i sin liggvagn. Han ligger nog och tänker "HALLÅÅÅÅÅ..... jag ser ju inte ett skit här nere när du har leksaker, insektsnät och parasoller ivägen. Skriker jag tillräckligt länge och högt gör du säkert något åt detta morsan"
Mycket riktigt orkar jag inte höra detta tjutande och idag vägrade jag plocka upp honom ur vagnen då han ändå börjar illtjuta lika fort jag lagt ner honom. Så jag plockade bort allt i hans synfält och vips slutade mistluren :)
Tycker han är för liten för sittvagnen redan men snart är det väl dags misstänker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0